Blondinbella vill få fler unga att flyga privatjet

Isabella Löwengrip (CC 3.0 Generisk)
Foto: Isabella Löwengrip (CC 3.0 Generisk)

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip ser framför sig en motsvarighet till taxitjänsten Uber – men för privatflyg. Målgruppen är unga personer.

– Jag väljer att titta utifrån att privatflygen ökar mer och mer och vi går mot ett skifte i branschen där fler flyger privat till billigare pris. I den här branschen har jag möjlighet att hjälpa till och kommunicera kring, säger Isabella Löwengrip till Breakit.

Särskilt vill ”Blondinbella” hjälpa privatflygbolagen att hitta unga målgrupper.

– Den här diskussionen kring miljöfrågan och flyg är en väldigt svensk fråga, den är inte speciellt global. Så de bolag vi träffar behöver verkligen få kommunicera och hitta sin nya generation som flyger, säger Isabella Löwengrip till Breakit.

Snart öppnar Blondinbellas nya byrå i New York för att rikta sig mot privatflygbolag, välgörenhetsorganisationer och filmbolag. Nyheten om privatflygssatsningen kommer nu tre veckor efter att företaget anställt nya hållbarhetschefen Marisol Was.

Anställningen av hållbarhetschefen kom efter att Blondinbella fått kritik från Aningslösa influensers. Löwengrips svar var då att annonsera efter en hållbarhetschef som skulle säkerställa att allt hennes bolagsgrupp gör har “ett hållbart tänk”.

”Jag är imponerad över ert engagemang och jag är inte aningslös. Jag har bara inte vetat hur jag ska göra långsiktigt. Jag vill ta mitt ansvar”, skrev hon då på sin blogg.

Ett steg mot att ta ansvar är att skippa satsningar på ökat privatflyg. Det är ett gratistips från oss på SMB till Löwengrip och hennes nya hållbarhetschef.


SMB granskar företagen. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla hemsidan och vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

Swisha en slant till 123 270 12 33 för att stötta vårt arbete. 

Miljö online2

Liknande artiklar