Saltå Kvarn är ”Sveriges mest hållbara varumärke” 2015

Foto: Saltå Kvarn

Tävlingen och varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index har nu presenterats för femte året. I undersökningen tillfrågades 9500 konsumenter om hur 253 av Sveriges företag presterar inom miljöansvar och socialt arbete. I år vann ekologiska märket Saltå Kvarn, förra årets tvåa.

Saltå Kvarn är företag som jobbar med hållbarhet från grunden i alla aspekter av sin verksamhet. De har skapat ett varumärke som attraherar den dedikerade konsumenten som vill vara säker på att företag och deras produkter uppfyller vad de lovar. Då många konsumenter har en stark kärlek till varumärket är det inte förvånande att de tar över första platsen i år.”, säger Erik Hedén, Managing Director på Sustainable Brand Insight, i ett pressmeddelande.

Coop knep andraplatsen och Lantmännen tredjeplatsen. I botten landade Ryanair för tredje året i rad.


Här kan du se hela listan >>

Läs om Saltå Kvarn och deras hållbarhetsarbete här >>

Miljö online2

Liknande artiklar