(Tryck ENTER för fler alternativ)
Sökförslag:
Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.

Ryanair sämst på hållbarhet

Foto: H Michael Miley

För andra året i rad får Ryanair den föga smickrande sistaplatsen i Sustainable Brands Insight-rankningen. 
Lågprisflygbolaget Ryanair har inget rykte om sig att vara förkämpar för hållbarhet. Det avspeglar sig också när 9000 svenskar tillfrågades om vilka av Sveriges största varumärken som är bäst på miljöansvar och socialt ansvarstagande.
Erik Hedén, Senior Partner på Sustainable Brand Insight:

Hållbarhet är inte en kommunikationsstrategi, det måste finnas i alla delar av företaget och när det gör detta syns det i resultaten. Att Ryanair rankas som sämst inom hållbarhetsområdet kan också sättas i relation till att de gick med 310 MSEK förlust Q4 2013.

SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

Läs vad vi vill göra
Tipsa!

Tipsa oss

Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.





    SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

    Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

    Läs vad vi vill göra
    Du kan nu spara nyheter!

    Lägg till något för att läsa senare eller att kunna återkomma till.

    OBS! De sparas endast i den här webbläsaren.