Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.
Tryck ENTER för fler resultat, då kan du även förfina din sökning.
    Stäng
    Nyheter

    Vattenfall slutar med greenwash

    Vattenfall har insett att de inte är trovärdiga i miljöfrågan. Istället för att ändra på sin verksamhet väljer företaget att sluta att kommunicera miljö i sin reklam för att istället prata plånboksfrågor. Linus Almqvist, varumärkes- och sponsringschef på Vattenfall säger till Dagens Media:

    Vi har pratat om miljö hela tiden, men för få är villiga att lyssna. Sedan kan det bli en negativ spinn, ju mer man slår sig för bröstet, desto mindre trovärdig blir man.

    Vi på Supermiljöbloggen tror att fler skulle lyssna om man istället för att ändra reklamstrategi slutade öka sina utsläpp, och lät bli att stämma Tyskland på grund av kärnkraftsavveckling.

    Stötta SMB

    Sedan 2010 har vår ideella redaktion drivit miljödebatten framåt genom nyhetsbevakning och granskningar. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.
    Här kan du läsa vad pengarna går till.

    Tipsa!

    Tipsa oss

    Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.