Popaganda blir vegetariskt
Stockholmsfestivalen Popaganda går i Way Out Wests fotspår och skippar köttet.
För fjortonde året i rad går festivalen Popaganda av stapeln nu i augusti. Årets nyhet är att festivalen kommer vara uteslutande vegetarisk, med många veganska alternativ. I ett pressmeddelande skriver arrangörerna att deras förbättringspotential gällande klimatpåverkan är stor.
Det är ett helt naturligt steg i vårt arbete att inte bara följa våra egna kärnvärden, utan att också dra vårt strå till stacken för att påverka våra besökares val under sitt festivalbesök, men förhoppningsvis också i deras fortsatta val i vardagen.
2012 blev Göteborgsklassikern Way Out West först i Sverige med en helvegetarisk festival. Syftet var minskad klimatpåverkan. Tre år senare valde man också att bli ”nästintill mjölkfri”.

SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har vår ideella redaktion drivit miljödebatten framåt genom nyhetsbevakning och granskningar. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.
Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till