Alla kedjor ökade sin försäljning av ekologiska livsmedel under 2015

Antalet Krav-märkta produkter ökade också stort.
I veckan publicerade Krav sin Marknadsrapport 2016 (pdf). Här framgår bland annat att försäljningsökningen av ekologiska livsmedel var 39 procent under 2015, och att alla kedjor i dagligvaruhandeln såg en positiv trend på området.
I ett pressmeddelande från Krav framgår att några produktkategorier gick extra bra under året:
Det främsta hotet mot en fortsatt tillväxt under 2016 är en sämre tillgång på ekologiska varor, vilket enligt Krav talar för att det finns en stor potential inom den växande ekomarknaden.
SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.
Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till
Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.
SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.
Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till
Lägg till något för att läsa senare eller att kunna återkomma till.
OBS! De sparas endast i den här webbläsaren.