Saltå Kvarn är ”Sveriges mest hållbara varumärke” 2015

Tävlingen och varumärkesundersökningen Sustainable Brand Index har nu presenterats för femte året. I undersökningen tillfrågades 9500 konsumenter om hur 253 av Sveriges företag presterar inom miljöansvar och socialt arbete. I år vann ekologiska märket Saltå Kvarn, förra årets tvåa.
Saltå Kvarn är företag som jobbar med hållbarhet från grunden i alla aspekter av sin verksamhet. De har skapat ett varumärke som attraherar den dedikerade konsumenten som vill vara säker på att företag och deras produkter uppfyller vad de lovar. Då många konsumenter har en stark kärlek till varumärket är det inte förvånande att de tar över första platsen i år.”, säger Erik Hedén, Managing Director på Sustainable Brand Insight, i ett pressmeddelande.
Coop knep andraplatsen och Lantmännen tredjeplatsen. I botten landade Ryanair för tredje året i rad.

SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har vår ideella redaktion drivit miljödebatten framåt genom nyhetsbevakning och granskningar. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.
Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till