(Tryck ENTER för fler alternativ)
Sökförslag:
Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.

Ekoboomen fortsätter

Foto: Elina Mark

Coops ekoboom fortsätter. De tre första kvartalen har Coops totala eko-försäljning legat på mellan 7,1-7,9 procent. Förra året låg eko-försäljningen på 5,5 procent för Coop och 4 procent för hela dagligvarubranschen.
Det första kvartalet landade på 7,1 procent, det andra på 7,6 procent och det tredje kvartalets ekoförsäljning hamnade på 7,9 procent. Coop menar själva att det till stor del beror på satsningen “Veckans Eko”, som bland annat fick ekologiska pannkakor att under en vecka öka med 360 procent. Det kan man verkligen säga är en helomvändning.

Genom sänkt pris och tydlig kommunikation sänks tröskeln för att välja ekologiskt. Varje vecka sänker Coop priset på utvalda ekologiska varor med 20-50%.

Tidigare under året har vi också bland annat rapporterat att ICA ökat sin ekoförsäljning med 43 procent, att ekologiskt faktiskt ÄR nyttigare, att Hemköp slutar med fulbananer och att det ekologiska vinet har ökat med 98 procent.

SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

Läs vad vi vill göra
Tipsa!

Tipsa oss

Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.





    SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

    Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

    Läs vad vi vill göra
    Du kan nu spara nyheter!

    Lägg till något för att läsa senare eller att kunna återkomma till.

    OBS! De sparas endast i den här webbläsaren.