Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.
Tryck ENTER för fler resultat, då kan du även förfina din sökning.
    Stäng

    Ökning av Krav-märkta produkter

    Foto: Krav

    Under 2013 gick försäljningen upp med 15 procent.
    I veckan presenterade Krav sin årliga marknadsrapport. Förra året visade sig vara ett bra år när det kom till försäljningen av ekologiska produkter.
    I ett pressmeddelande framgår att det var Krav-märkt frukt, grönsaker och kött som ökade mest. Men det gick även framåt för mjölk- och äggförsäljningen.
    Enligt Johan Cejie, försäljningschef på Krav, beror ökningen framför allt på ett ökat konsumentintresse.
    – Vi hade under 2013 några uppmärksammade skandaler kring mat, samtidigt som både kommersiella och ideella organisationer drev kampanjer för ekologisk mat. Det verkar som att en stor grupp i samhället lyssnar, och agerar.
    I ett inslag i SVT Nyheter nämner Cejie bland annat Naturskyddsföreningens kampanj för mer ekologisk mat, som Supermiljöbloggen skrivit om flera gånger, exempelvis:

    Hej SMB-läsare!
    Vill du hjälpa oss nå 10 000 följare på instagram?

    SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har vår ideella redaktion drivit miljödebatten framåt genom nyhetsbevakning och granskningar. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

    Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

    Läs vad vi vill göra
    Tipsa!

    Tipsa oss

    Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.





      Hej SMB-läsare!
      Vill du hjälpa oss nå 10 000 följare på instagram?

      SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har vår ideella redaktion drivit miljödebatten framåt genom nyhetsbevakning och granskningar. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

      Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

      Läs vad vi vill göra