(Tryck ENTER för fler alternativ)
Sökförslag:
Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.

Allt fler unga köper Krav-märkt

Foto: Krav

Stor skillnad på bara ett år.

En undersökning som Krav låtit genomföra visar att tre av tio konsumenter köper KRAV-märkta produkter så ofta de kan. Enligt Krav är det de unga som driver utvecklingen framåt, där 78 procent av de tillfrågade som är mellan 20 och 30 år svarat att de köper Krav-märkt ibland eller så ofta de kan. Det är en ökning med tio procentenheter jämfört med året innan.

Att det säljs mer ekologiska produkter kan bland annat Lidl vittna om. I dag meddelade matvarukedjan att man utökar det ekologiska sortimentet med bland annat spaghetti, sallad, saft och rapsolja, en förändring som följer på kundernas önskemål.

– Vi märker att allt fler frågar efter ekologiska produkter och det har vi lyssnat på. Hos oss ska det vara enkelt som konsument att göra ett ekologiskt val, säger Katarina Rosenqvist, hållbarhetschef på Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.

SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

Läs vad vi vill göra
Tipsa!

Tipsa oss

Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.





    SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

    Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

    Läs vad vi vill göra
    Du kan nu spara nyheter!

    Lägg till något för att läsa senare eller att kunna återkomma till.

    OBS! De sparas endast i den här webbläsaren.