(Tryck ENTER för fler alternativ)
Sökförslag:
Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.

Efter kritiken: Vattenfall stoppar reklamkampanj

Foto: Anders Hellberg

– Uppenbarligen har budskapet inte nått fram, kommenterar bolagets kommunikationsdirektör.
Tidigare i dag skrev Supermiljöbloggen om Vattenfalls tyska reklam för brunkol, en kampanj som bland annat Greenpeace i Sverige kritiserat. Läs mer här.
Nu meddelar det statliga energibolaget att man avslutar kampanjen.
Ursprungligen var det tänkt att reklamen endast skulle spridas i regionen Lausitz i Tyskland. Kampanjen beskriver enligt Vattenfall “de möjligheter som brunkolet ger för människorna i Lausitz”.
– Uppenbarligen har det budskapet inte nått fram och vi förstår att det har uppfattats negativt. Därför har vi valt att avsluta kampanjen, säger Vattenfalls kommunikationsdirektör Ivo Banek, i ett pressmeddelande.
 

SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

Läs vad vi vill göra
Tipsa!

Tipsa oss

Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.





SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har våra utgifter helt täckts av oss skribenter. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

Läs vad vi vill göra
Du kan nu spara nyheter!

Lägg till något för att läsa senare eller att kunna återkomma till.

OBS! De sparas endast i den här webbläsaren.