Du kan trycka Shift + S för att få fram sökfältet när som helst och Esc för att stänga det.
Tryck ENTER för fler resultat, då kan du även förfina din sökning.
    Stäng
    Nyheter

    Efter kritiken: Vattenfall stoppar reklamkampanj

    Foto: Anders Hellberg

    – Uppenbarligen har budskapet inte nått fram, kommenterar bolagets kommunikationsdirektör.
    Tidigare i dag skrev Supermiljöbloggen om Vattenfalls tyska reklam för brunkol, en kampanj som bland annat Greenpeace i Sverige kritiserat. Läs mer här.
    Nu meddelar det statliga energibolaget att man avslutar kampanjen.
    Ursprungligen var det tänkt att reklamen endast skulle spridas i regionen Lausitz i Tyskland. Kampanjen beskriver enligt Vattenfall ”de möjligheter som brunkolet ger för människorna i Lausitz”.
    – Uppenbarligen har det budskapet inte nått fram och vi förstår att det har uppfattats negativt. Därför har vi valt att avsluta kampanjen, säger Vattenfalls kommunikationsdirektör Ivo Banek, i ett pressmeddelande.
     

    SMB kämpar för en hållbar framtid. Sedan starten 2010 har vår ideella redaktion drivit miljödebatten framåt genom nyhetsbevakning och granskningar. Nu vill vi utveckla vårt arbete – och vi hoppas att du vill hjälpa oss.

    Stötta vårt arbete genom att swisha en slant till

    Läs vad vi vill göra
    Tipsa!

    Tipsa oss

    Har du något du tror vi missat och kanske borde skriva om? Vi tar tacksamt emot alla tips du kan bidra med. Maila direkt till tips@supermiljobloggen.se eller fyll i formuläret nedan.